14.12.2013

Medeniyet ile ilgili Söylenmiş Güzel Sözler

uygarlık

Uygarlığın son gayesi, insan kişiliğinin gelişmesidir.

Alexis Carrel

Medeniyet, bir durum değil bir hareket; bir liman değil, bir yolculuktur.

Arnold Toynbee

Medeniyet iki sütun üzerinde yükselir: Süngü ve açlık.

Cemil Meriç

Uygarlığımızın yolları, konserve kutularıyla döşelidir.

Elbert Hubberd

Uygarlık tarafından, yokedilme tehlikesiyle karşı karşıya olan, bir uygarlık çağını yaşıyoruz.

Friedrich Nietzsche

Bir ülkenin uygarlık derecesi, kadınlarına ve çocuklarına verdiği değerle ölçülür.

George William Curtis

Uygarlık, eğitimle yıkım arasındaki yarıştır.

H. G. Wells

Uygarlık; olumlu, uyumlu olmak, bir bütün olmak demektir.

Henry Huxley

İnsanları uygarlaştıran ve insan türünü bozan şey, ozana göre; altın ve gümüş, filozofa göre; demir ve buğdaydır.

Jean J. Rousseau

Uygarlıktaki her ilerleme, aynı zamanda eşitsizlik yolundaki bir ilerlemedir.

Jean J. Rousseau

Bir uygarlığın seviyesini ölçmek isterseniz, derhal kadının hayat şartlarına bakın.

John Stuart Mill

Medeniyet, lüzumsuz ihtiyaçların sonsuz sayıda artmasıdır.

Mark Twain

Medeni olmayan milletler, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkumdurlar.

Mustafa Kemal Atatürk

Medeniyet, öyle kuvvetli bir ışıktır ki ona bigane olanları yakar, mahveder.

Mustafa Kemal Atatürk

Medeniyetin en verimli tarafı, kendine tahammül eden insanlar yetiştirmesidir.

Saturday Evening Post

Uygarlığımız ilerlemiyor diyemeyiz; çünkü her savaşta, daha yeni öldürme yöntemleri kullanılıyor.

Will Rogers

Bir zamanlar insan, ayı yalnızca hissetmek istiyordu, şimdi onu görmek istiyor.

Wolfgang Van Goethe

Milli ahlak olmayan yerde, millet de, medeniyet de olmaz.

Ziya Paşa

Medeniyet ile ilgili Söylenmiş Güzel Sözler
Bu makalenin telif hakkı ve tüm sorumlulukları yazara ait olup, şikayetler için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
URL:
Etiketler:

Bu makale 57427 kez okundu

14.12.2013 tarihinde yazıldı
Reitix

Yorumlar

  • karagöz
    28.05.2021

    farklı medeniyet seviyesindeki toplulukların birbirlerini anlamaması bence asıl problem, hatta anlamaya çalışmaları bile başlı başına problem. kimisi giyime kuşama takmış, kimisi din ile bilim arasındaki mesafeyi ölçmeye çalışıyor. medeniyetler kendi içlerinde homojen olduktan sonra başka medeniyetler ile ilgilenmemeli bence

  • sultan
    28.02.2021

    güzel bir restoranda her zaman birlikte olmadığınız insanlarla yemek yerken eti çatalın kenarı ile kesmeye çalışmak gibi abes davranışlarda bulunmadığınız sürece bence rezil olacak bir durum da yok. zaten çoğu zaman insan rezil olduğunu da ya anlamaz, ya da yıllar sonra bir görgü kuralını ilk kez öğrendiğinde fark eder

  • alucard
    28.02.2021

    kişi titiz ve iyi bir gözlemci ise kolay kolay kendini hiçbir ortamda rezil etmez. çevresindeki kişilerin hal ve davranışlarına bakarak ne yapması gerektiğini kestirebilir. ama kişi zaten umursamaz bir tavır içindeyse rezil olduğunu da takmayacaktır ve kimsenin eleştirisini de önemsemeyecektir

  • aloavera
    28.02.2021

    herkes kendince medenidir, çünkü daha önce girip çıktığı yerlerin kültürünü öğrenmiş ve başka insanların bu kültürlerden mahrum olduğunu düşünmektedir. ama bir taraftan da herkesin henüz hiç görmediği ve adım atmadığı, dolayısıyla da nasıl davranması gerektiğini bilmediği ortamlar vardır ve bu medeniyet algısı tamamen sınırlı bir geçerliliğe sahiptir

  • kaminendo
    19.02.2021

    görebildiğiniz buzdağının sadece görünen yüzü de olabilir bunu unutmayın, dört ayaklı köpeklere benzetilmiş robot köpeklerin güç bela dengede durabiliyor olduğunu görerek içimizi rahatlatıyoruz ama bu robotların çok daha gelişmiş ve üstün silahlara sahip uçabilen versiyonlarının olmadığını da bilmiyoruz

  • aelita
    19.02.2021

    o robotları üreten ülkelerin bu robotların neler yapabildiklerini sürekli gösteriyor olmalarından dolayı benim aklıma çok kötü senaryolar gelmiyor. hiç kimseye bahsetmiyor ve olası bir durumda bir anda ortaya çıkartıyor ve mesela kolluk kuvvetleri ekiplerine dahil ediyor olsalardı o zaman durum çok kötü olabilirdi

  • alp_39
    19.02.2021

    mesele o teknolojileri satın alıp kullanabiliyor olmak demek değil, o teknolojiyi ilk üretebilen ülke olmak zaten. o teknolojiyi üreten ülkenin satıp pazarladığı ürünler o ise daha satmaya sıra gelmediği ve beklettiği ne teknolojileri vardır hiç düşündünüz mü? özellikle robotların geldikleri nokta ve bu teknolojiye sahip olmak çok ayrıcalıklı bir güç

  • ilginim34
    19.02.2021

    mısır, babil ve maya gibi medeniyetler en azından tarihte hikayelere ve şarkılara konu olabilecek kadar iz bırakmayı başarmışlar. bugün hiçbir ülkenin birbirinden o kadar büyük bir farkı olmadığını düşünüyorum ben, en fazla 10 yıllık bir senkronizasyon farkı var ama birisine gelen bir teknoloji 10 yıla kalmadan hepsine ulaşmış oluyor

  • hale dilara
    19.02.2021

    eski uygarlıkların bizim bugün sahip olduğumuz teknolojilerden çok daha ileri teknolojilere sahip olduğu fikri tamamen bir kurgusallıktır bence. maya takviminin dünyanın sonunu hesapladığı safsatasının gerçek olmadığını 2012'de gördük mesela. mısır'da da o taşları taşıyan çok gelişmiş teknolojiler yoktu ve belki binlerce kişi o taşları taşıdı ve bir kısmı da altınca can verdi

  • saziye78
    19.02.2021

    o çok gelişmiş medeniyetler acaba kendi en gelişmiş dönemlerini yaşarlarken kendilerini çok gelişmiş görüyorlar mıydı ben de bunu merak ediyorum. bir diğer merak ettiğim konu ise bu gelişmişliklerin tabana ne kadar yayıldığıdır. mısır demişsiniz mesela ama mısır'da o koca taşları kim taşıdı onu da çok merak ediyorum

  • flyemo
    19.02.2021

    tarihsel bazda bakıldığında bir medeniyetin gelişmişlik seviyesini gösteren temel unsur, hazırlamış oldukları binalar gibi görünüyor olabilir ancak örneğin mısır'daki piramitler mısır'ın tek eseri değildi. bilim ve sosyal gelişmişlik seviyesi belli bir düzeye erişmeden bu gibi şaşalı eserler bırakmak bir medeniyeti hatırlanır yapmaya yetmez

  • atasude
    10.01.2021

    toplumsal gelişmişlik göstergesi olarak ifade edilen kitlesel ölçümlere bence daha fazla göz atmalı ve ne anlama geldiğini anlamaya çalışmalıyız. homojen bir şekilde medenileşemeyen toplumlarda gerçek anlamda bir kalkınmadan söz etmek mümkün değildir. istanbul'da uzaya çıkılsa bile kars'ta elektrik kablolarından kaçak elektrik araklanmaya çalışıldığı sürece medeni olduğumuzdan bahsedemeyiz

  • leylaca
    10.01.2021

    medeniyet özgürleşmek midir yoksa daha kaliteli kurallarla daha fazla baskıya maruz kalarak bu kuralları benimseyip mutlu ve huzurlu olmak mıdır? bence bu sorunun yanıtını farklı tarzları benimseyen ülkelerden yola çıkarak kendimiz de bulabiliriz. bir tarafta hollanda özgürlüğü var, diğer tarafta da orta doğu kuralcılığı. sizce hangisi daha medeni?

  • nevos
    12.08.2020

    eve gelen misafire en güzel ikramları yapmak ve kendi kullanmaya kıyamadığımız kristal bardaklarda çay ikram etmek, kendi oturmaya kıyamadığımız salonlardaki oturma gruplarına buyur etmek maalesef tam medeniyet değil, aynı kişilerle trafikte karşılaştığımızda kavga etmemek belki medeniyet sayılabilirdi

  • S.Sönmez
    12.08.2020

    bizde yağma kültürü olmamasına çok seviniyorum ben, büyük bir olay olsa da bir grup insan bir mağazayı yağmalayacak olsa o grubu zaten oradaki insanlar engellerler. her ne kadar birbirine karşı sert ve kendini aşırı korumaya çalışan insanlar olsak da medeni olduğunu düşünen milletlerden çok daha medeni özelliklerimiz var

  • fatma can elibol
    12.08.2020

    kendimizi doğu ile batı arasına sıkışmış olmakla ilgili fazla suçluyoruz, iki tarafı da tam olarak yansıtmıyoruz çünkü ülke zaten kendi içinde homojen bir yapıya sahip değil ama toprakları bu kadar büyük olan bizim gibi ülkeler için gayet doğal bir durum bu. california ile texas halkı bir mi sanıyorsunuz siz?

  • tombi
    12.08.2020

    en medeni ülkelerde bile korona virüsü yüzünden marketlerin yağmalandığını, bir tuvalet kağıdı için insanların birbirlerine girdiklerini gördük, bu mudur medeni olma anlayışı? demek ki neymiş, medeniyet herkes için güven duygusunun olduğu yerde oluyormuş, kaynaklar kıt olduktan sonra medeniyetten söz edilemez

  • Y.Tin
    12.11.2019

    medeniyet dendiğinde insanların aklına hemen amerika geliyor ama abd'de tahammülsüzlük ve sürekli birbirine sataşma hali o kadar yaygın ve serbest ki görseniz başlarım böyle medeniyete dersiniz. başka insanlarla ortak alanları paylaşarak yazılı olan ve olmayan kurallara olmak medeniyettir ama liberalliğin de bir sabır sınırı var

  • sweet lore
    07.06.2019

    sigara içen insanların içmeyen insanlara yaranabilmesinin bilinen herhangi bir yolu yok ama sigara içmeyenler de sigara dumanına maruz kalmama hakları konusunda sonuna kadar haklılar, zehir dolu bir dumanı birisinin suratına üflüyorsunuz sonuçta

  • marmaramus
    23.05.2019

    balkonda bile sigara içildiğinde üst kattaki balkonda oturan insanlara dumanı gider, rahatsız eder. sokakta yürürken içilen sigaranın dumanı konusunda da çok haklısınız ama sigara içmek yasa dışı bir eylem değil ki, nerede sigara içsin bu insanlar?

  • mervetekin
    23.05.2019

    arabası olmayanlar için de medeniyete ihtiyacımız var, artık sokakta sigara içip dumanını önündeki arkasındaki herkesin ağzına burnuna sokanların bu düşüncesizliklerinin önüne geçilmeli, çocuklar, yaşlılar, hastalar, ya da herhangi birisi bile olsa bu rahatsızlığa maruz kalmak zorunda olmamalı

  • msecer
    23.05.2019

    yazılı olmayan kuralları yazılı kuralları bir nebze esnetebilir olması da güncel problemlerden birisi, örneğin şehir içlerine yerleştirilmiş olan radarlara yaklaşırken hızı düşürmek, sonrasında ise gaza yüklenip hız denemesi yapmak, önde halen kurallara uymaya devam eden bir araç var ise buna selektör korna taciz etmek de buna bir örnek olarak verilebilir. radardan sonrası için de kuralların aynı olduğunu insanlara anlatmak, cezalarla da belki de daha caydırıcı olmak gerek

  • Bayram Ayyıldız
    23.05.2019

    trafikteki küfürleşmeyi medeniyetin doğal bir parçası gibi anlatmışsınız ama 2 metre ötedeki birisine küfür etmek neresinden bakarsanız bakın doğal değildir, ama trafikte artık herkesin karşısından nasıl bir psikopat çıkacağından çekindiği için tedirgin olduğu konusunda çok haklısınız. medeniyet ise yol vermek, teşekkür etmektir, nasıl olsa kaçarım diye korna çalmak değil

  • manyakteyo
    27.03.2019

    korkaklık her insanın doğasında var, mesela trafikte neden insanlar bu kadar rahat kornalar çalıp 2 metre uzaktan birbirlerine küfürler edebiliyorlar? çünkü hem karşısındaki o küfürleri duymadığı için rahat hem de sıkışırsa arabadan inmeden kaçabilir. her gün binlerce kişinin yan yana yürüdüğü alışveriş merkezlerinde siz yürürken çarpıştıkları için birbirlerine bağırıp küfür eden insanlar görüyor musunuz? işte bu o korkudan ileri gelir, herkesin kestiremediği tepkilerden ve cezalardan korkmasına da medeniyet tanımı yapılıyor

  • aknshn
    27.03.2019

    ben bu ayak uydurmaya çalışma ve kurallarını hemen benimseyerek kraldan çok kralcı olma durumunu korkuya ve aşağılık duygusuna bağlıyorum. örneğin bahsettiğiniz örnekte kendi mahallesinde yere tükürdüğü için kendine tepki verecek birisini dövme pahasına umursuz olabilir bahsettiğiniz örnekteki kişi ama örneğin bir balo ortamında yere tükürdüğünde alacağı toplu eleştiriden korktuğu ve kendini karşısındaki insanlardan daha düşük düzeyde gördüğünden o kalabalığa ait olduğunu ispatlayabilmek için hemen kendi doğrularını değiştirebilir ve esnetebilir

  • nasa
    27.03.2019

    birisi bir etkinliğin sonunda eline cep telefonunu alıp sizinle birlikte yüzlerce kişiyi arkasına alıp bir selfie çektiğinde o fotoğrafta ilk kime bakarsınız? işte buna ego adı verilir. herkesin egoları vardır ve herkes önceliği kendisine verir. bu trafikte de geçerlidir konuşurken başkasından önce söz alma hakkını kendinde görürken de. kalabalıklar halinde yaşayan insanların birbirlerine karşı yazılı olan ya da olmayan nezaket kurallarına uyma çabaları ise medeniyet olarak adlandırılır. insan da kendini bir grup ya da zümreye ait hissetmeyi arzuladığı için hemen o bölgenin kurallarını benimser ve uymayanlara da kızmaya başlar. örneğin kendi kasabasında yerlere tükürmek konusunda bir beis görmeyen bir birey şanzelize'de biridini yere tükürdüğü için çok sert bir şekilde eleştirebiir, çünkü artık o eski kendisi değil şanzelize görmüş olan daha elit bir bireydir

  • zemo
    24.03.2019

    Once Kendi içinizde kendi çevrenizde mediniyeti saglayabilmeniz önemli. Bireyler nasıl bir ortamda yaşamak istiyorsa onun doğrultusunda ve isteklerini karşılayarak devam etmeli. Karşıtı Elestiriden önce kendinize bakmalısınız.

  • alex_uk
    27.01.2019

    yukarıdan bakınca medeniyet gibi görünse de içine girildikçe çok da medeni insanlardan oluşmamış ama insanların diğerlerine sadece tahammül etmeye çalıştıkları insan kalabalıkları olduğu anlaşılıyor, dünya insanı kavramı halen kabul edilebilir olmaktan çok uzak, kimileri hemşehrici kimileri de illa benim dinimden olsun diyor, herkes etten kemikten, hepimiz de aynı yere gideceğiz ne anlamı var ki

  • goringo
    08.06.2018

    uygarlık arttıkça savaşların da daha da acımasızlaştığı bir gerçek, artan nüfus ve azalan kaynaklar neticesinde medeniyet sadece en güçlü olanların yaşayabildikleri yeni dünya düzenine dönüşüyor

  • mehmet güder
    16.05.2018

    sanki herkes paranın peşinde koşmuyormuş gibi para elinin kiri gibi davranmak ve sosyal medya ile bunu sözüm ona arkadaşlarına duyurmak bence medeniyet iki yüzlülüğünün en hoş örneklerinden biri

  • frangy
    04.05.2018

    Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisinin de söylediği gibi medeniyetin olabilmesi için karnınızın tok, altınızın da kuru olması gerekir. Üstüne de eğitim olmalıdır ki kendinizi de gerçekleyebilmiş ve sonunda egonuzu arka cebinize koyabilmiş olun

  • marcos
    17.01.2017

    medeniyetten bir hayli uzaklaştığımız şu günlerin kıymetini ileride anlayacağız fakat iş işten geçmiş olacak ne yazık ki.

  • tombi
    08.09.2016

    medeniyet belli bir görmüş geçirmişlik ve hayata karşı tokluk gerektirir. yani bizde olmayan şeyler..

  • mert yıldırak
    22.06.2015

    medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar demek istiyorum. ve atıf yapıyorum.

  • hamburg
    30.05.2015

    taksiden yeni indim, üzerinden geçtiğimiz yolda küfür yemedik ne bir şöför ne de yaya kaldı, neyin medeniyeti? kendimizi kandırmayalım, çok garip bir yerde yaşıyoruz

  • saliha
    25.12.2014

    medeniyet dediğiniz şey medeni olmayan tüm hareket ve davranışların kabullenildiği insan topluluklarına verilen addır

Bu yazıya siz de yorum yapabilirsiniz

İnternet sitemizdeki deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanıyoruz. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz. Daha fazla bilgi.