13.8.2014
4.33 / 3 oy

Savaş Sonrası Sinema Dünyası

Savaş Sonrası Patlaması

1940 yılında Britanya'da sinemaya gidenlerin sayısı yılda 1 milyon 462 kişiye ulaştı. 1947'de yeni Çalışma Bakanlığı'nın yurtdışından gelen filmlerde % 75 vergiyi zorunlu hale getirmesiyle, Amerika İngiltere’ye ithal ettiği filmlere ambargo koydu. Amerikan filmlerinin aniden azalması, İngiliz film endüstri açısından bir meydan okumaydı. 1948 yılında Amerikan Film Endüstrisi ile bir anlaşma imzalanmasıyla, pazar Hollywood filmleri akınına uğradı. Aynı zamanda, anlaşmaya göre Amerikalıların İngiliz film pazarından elde ettikleri % 75 kârla, İngiltere'deki stüdyolarda film yapmaları zorunlu hale getirildi. 1940'ların sonunda, Rank Organizasyonu İngiltere'de iki büyük stüdyo olan Denham ve Pincwood'la birlikte birkaç küçük stüdyoyu da satın aldı.

Savaşın sona ermesiyle, özellikle eski Hollywood'un sonunu getiren tröst karşıtı kanunla endüstride hızlı bir değişim yaşandı. Sinema salonlarının gelirlerinden yoksun kılınmaları ve izleyicinin sayısının gün geçtikçe azalmasıyla, büyük stüdyolar kendi yapımları için garanti olan pazar alanını kaybettiler. Fransa. Amerika'ya kota uygulamaya başladı. Bu uygulama aynı zamanda. Fransa ve İtalya arasında ortak yapımları da destekleyerek bağımsız yapımların finansmanında yardımcı oldu.

Ossessione, 1942

O dönemin filmlerindeki en önemli görsel değişiklik. İtalyan neo-realizmi oldu. Akımı ilk defa Luchino Visconti Tutku (Ossessione, 1942) filminde çok belirgin olmadan uygulasa da. Roberto Rosselini ve Vittorio De Sica gibi İtalyan yönetmenler kadar diğer ülkelerdeki yönetmenlerin tarzlarını da derinden etkiledi.

Batı ve Doğu olmak üzere ikiye ayrılan Almanya'nın film endüstrisi de ikiye ayrıldı. Leni Riefenstahl gibi Nazi döneminde çalışan birkaç belirli yönetmen, kara listeye alındı. Doğu Almanya'da Rus sineması pazarı elinde tutarken, Batı'da Nazi karşıtı Amerikan filmleri gösteriliyordu. Benzer olarak, Japonya da modern demokrat toplumun tasviri olan Amerikan filmleri akınına uğramıştı.

Savaş Sonrası Sinema Dünyası
Bu makalenin telif hakkı ve tüm sorumlulukları yazara ait olup, şikayetler için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
URL:
Etiketler:

Bu makale 1163 kez okundu

13.8.2014 tarihinde yazıldı
Reitix

Yorumlar

  • demetalev
    demetalev
    13.6.2018

    sinemanın işi gerçeklikten yararlanarak en gerçekçi sanal kurguyu yaratabilmektir, insanlık tarihine bu kadar büyük damga vurabilmiş olaylar da haliyle sinema tarafından ele alınmalı ve görsel/işitsel öğeler ile kalıcı birer eser haline getirilmelidir

  • kemal2215
    kemal2215
    17.6.2016

    Doğal olarak bir müddet savaşın etkisinde kalmış diyebiliriz. Fakat sonrasinda savaşın izlerini silmeyi başarmıştır.

  • keynahktoy
    keynahktoy
    4.4.2016

    sinema için herhangi bir gündem konusu ideal malzeme olabilir ama insanların şiddet ihtiyaçlarını sinemadan giderdiklerinin de farkındayım, umarım savaş hiç olmaz, gerekirse sinema sektörü aç kalsın çok da umuruda değil

  • kırasavcık
    kırasavcık
    25.2.2016

    insanlık gündeminde gerçekleşen her katastrofik olayın sinema dünyasına yansıması görkemli olmuştur ve bu sinematik olaylar her zaman izleyici tarafından büyük bir ilgi ile karşılanmıştır. savaş da tüm diğer büyük olaylar gibi sinemanın konusu olmaktan asla vazgeçmeyecektir

  • apsn
    apsn
    1.6.2015

    savaş ve vahşet hepimizin doğasında var kabul edelim, ama kimse yaralanmadan bu açlığımızı bastırmanın yolu da sinemadır

  • enamel
    enamel
    7.10.2014

    noldu? savaş da sinema için pek güzek malzeme oldu nokta net

Bu yazıya siz de yorum yapabilirsiniz